ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

ماتم ملی در افغانستان بخاطر شهدای کابل

دولت افغانستان به منظور غمشریکی با خانواده‌های قربانیان حمله مرگبار دیروز، امروز یکشنبه را ماتم ملی و فردا دوشنبه در پایتخت رخصتی اعلام کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دولت افغانستان به منظور غمشریکی با خانواده های ماتم رسیده و ادای احترام به آنان، امروز (یک‌شنبه، ۸ دلو) را ماتم ملی اعلام می‌کند و بیرق افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج از افغانستان به حالت نیمه افراشته در آورده می شود.

همچنان گفته شده به منظور رسیدگی بهتر به مجروحین رویدادهای متذکره و خانواده های شهدا، فردا را تنها در کابل رخصتی عمومی اعلام می دارد.

در اعلامیه آمده است که پس فردا (سه شنبه) بخاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویدادهای اخیر تروریستی، مراسم ختم های قرآن عظیم الشان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این در حالیست که دیروز در نتیجه انفحار انتحاری با آمبولانس در کابل دست‌کم ۹۵ نفر کشته و ۱۹۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

دیروز حوالی ساعت ۱:۰۰ بعد از چاشت حمله‌کننده‌ی انتحاری مواد منفجره‌ی جاسازی شده در یک آمبولانس را در ایستگاه دوم در نزدیکی ساختمان سابق وزارت داخله‌ی کشور منفجر کرد.

نصرت رحیمی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله‌ی کشور به خبرگزاری بخدی گفت که این فرد با استفاده از یک امبولانس به بهانه‌ی انتقال مریض از ایست اول بازرسی پولیس عبور می‌کند و پس از شناسایی و اقدام تیراندازی پولیس موتر حامل‌اش را منفجر می‌کند.

در همین حال سخنگوی وزارت صحت عامه کشور گفت که تمامی بسترهای شفاخانه های دولتی درشهر کابل پر از زخمی‌های این رویداد است.

معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان دیروز گفت که در ارتباط با این حمله ۴ نفر بازداشت شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.