ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

قتل دختر جوان توسط پدرش در جوزجان

یک مرد دختر و برادر زاده اش راتوسط تبر به قتل رسانده است .
n00040065-b عبدالمالک ممنون مدیر جرایم جنایی فرماندهی پولیس ولایت جوزجان گفت که یک مرد دختر ۲۵ ساله و برادر زاده ۲۰ ساله اش را توسط تیشه به قتل رسانده است .
به گفته آقای ممنون , این مرد محمد نظیر نام دارد و شب گذشته سارا گل دخترش و برادر زاده اش را همراه با تیشه کشته است .
آقای ممنون اضافه نمود که تا کنون علت قتل این دو جوان مشخص نشده است .
مدیر جنایی فرماندهی پولیس ولایت جوزجان می گوید که علت این تا هنوز مشخص نیست اما تحقیقات پولیس در این زمینه آغاز شده است.

کودک فراهی از چنگ ربایینده گان رها شد

نوید، کودک خردسال افغان که در روزهای گذشته نوار تصویری او در چنگ ربایندگان توسط رسانه‌های اجتماعی همرسانی شد، آزاد شده‌ است.

_92452256_15032068_1163342827035575_7341277566460287129_n تصاویری‌ که از این کودک نشر شده بود، دردناک و رفتار ربایندگان نیز با او در این تصاویر ظالمانه نشان داده شده است.

نشر این تصاویر واکنش‌های زیادی مردم را در شبکه‌های اجتماعی در پی ‌داشت.

 که این کودک حوالی عصر روز سه شنبه ۲۴ عقرب/ آبان آزاد و دو نفر از ربایندگان نیز توسط نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

 که نیروهای امنیتی برای رهایی این کودک چندین عملیات ویژه در چندین نقطه شهر فراه داشتند که در نهایت این کودک را از یکی از این مناطق پیدا و رها کردند.

والی فراه افزود که ربایندگان از خانواده کودک درخواست پول داشتند که از ۳۰۰ هزار دلار شروع کرده بودند و آخرین مطالبه آنان نیز ۸۰ هزار دلار بود.

او گفت که ربایندگان مقدار درخواستی خود را بالا و پایین می‌بردند و با این کار انواع فشار را بر خانواده کودک ربوده شده، وارد می‌کردند.

آقای ننگ از کسانی که تصویر این کودک را در روزهای گذشته همرسانی کرده بودند، انتقاد کرد و گفت که نشر این تصاویر برای این کودک خطرناک بود.

او گفت که این کار بدون اجازه خانواده انجام شده بود و کسانی که این کار را در ابتدا کرده بودند، هدف شوم داشتند.

به گفته او پدر این کودک فرد غریب و فقیر است.

یکی از نزدیکان این پسر که برای تحویل او به دفتر والی فراه رفته بود گفت که پدر این پسر به اندازه‌ای فقیر است که نان شب خود را ندارد.

او گفت که ربایندگان از پدر این کودک ۱۰۰ هزار دلار خواسته بودند و به دلیل عدم توانایی پدر کودک اقارب او می‌خواستند که برایش پول جمع‌آوری کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرده که نیروهای این ریاست موفق به رهایی این کودک ربوده شده از چنگ ربایندگان شده‌اند.

این ریاست افزوده که این کودک حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر امروز به وقت محلی توسط نیروهای امنیت ملی رها شده‌ است.

امنیت ملی افغانستان افزوده که ۴ رباینده نیز بازداشت شده‌اند.

تجاوز به دختر ۸ ساله در بغلان

دو مرد به یک دختر هشت ساله در بغلان تجاوز جنسی کرده اند.

images__stories__13901__8__8__15045702_1164865183606851_1093435492_n-1خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان با تایید این رویداد می گوید که انگیزه اصلی رویداد اختلافات خانوادگی بوده است.
اعضای خانواده قربانی که باشندگان ولسوالی بغلان مرکزی هستند به خانم یقین گفته اند که نخست داماد شان و سپس برادر داماد به این دختر تجاوز کرده اند.
به گفته خانم یقین، خواهر بزرگ خانواده که نامزد بوده همرای فردی دیگری از خانه فرار کرده و داماد برای گرفتن انتقام همرای برادرش وارد خانه پدر زنش می شود و در فرصت مناسب به این کودک هشت ساله تجاوز جنسی می کنند.
هنوز از سرنوشت عاملان این تجاوز خبری در دست نیست و خانواده قربانی می گوید که آنها نمی دانند که دختر بزرگ شان به کجا فرار کرده است.
در سالهای اخیر موارد متعددی از تجاوز جنسی به کودکان و آزار جنسی آنها در بخش‌های مختلف افغانستان گزارش شده است.
فعالان مدنی و حقوق زنان هر از گاهی خواستار برخورد جدی دولت با عاملان خشونت‌ جنسی شده‌اند.
برخی از منتقدان گفته‎اند که برخورد ضعیف دولت با عاملان تجاوز به کودکان باعث شده که موارد این گونه خشونت‌ها افزایش پیدا کند.

چهار امریکای در انفجار پایگاه بگرام کشته شد

n00058961-bbl

یک بمبگذار انتحاری طالبان در لباس کارگری با کارگران وارد پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل شده و خود را منفجر ساخت که در نتیجه آن ۴ آمریکایی کشته شده‌اند و ۱۷ سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که در میان کشته شدگان ۲ سرباز آمریکایی و ۲ پیمانکار این کشور و در میان زخمی‌ها ۱۶ سرباز آمریکایی و یک سرباز لهستانی شامل اند.

این یکی از خونین‌ترین حملات علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما خوانده شده است.

آقای کارتر گفته: "برای آنهایی که این حمله را انجام داده‌اند، پیام من روشن است. ما از ماموریت حفاظت از کشورمان و کمک به افغانستان برای داشتن آینده منصرف نمی‌شویم."

آقای کارتر گفته که وزارت دفاع آمریکا در مورد این حمله تحقیق خواهد کرد و پس از تدابیر لازم را برای تقویت امنیت بیشتر این پایگاه روی دست خواهد گرفت.

طالبان مسئولیت انجام این حمله را به عهده گرفتند.

منابع محلی ولایت پروان نیز قبلا گفتند که صبح امروز یک مهاجم انتحاری موفق شده که وارد پایگاه هوایی بگرام شود.

,وزیر اطلاعات وفرهنگ استعفاه داد

باری جهانی، وزیر این وزارت از مقامش کناره‌گیری کرده‌است.

abdul-bari-jahani-resigns-300x167 وزیر اطلاعات و فرهنگ استعفانامه‌اش را برای رییس جمهور فرستاده‌است.

باری جهانی گفته‌است که نمی‌تواند به خدمت مردم به عنوان وزیر اطلاعات و فرهنگ ادامه دهد.

آقای جهانی دلیل اصلی این کار را بیماری عنوان کرده و از رییس جمهور غنی به خاطر اعتمادش به او، تشکری کرده‌است.

او هم‌چنان از رییس جمهور افغانستان خواسته‌است تا استعفانامه‌اش را که برای او فرستاده، بپذیرد.

این عضو کابینه گفته‌است پس از آن که مدت دو هفته منتظر تایید استعفایش از سوی رییس جمهور ماند، این موضوع را از طریق شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد.

آقای جهانی که چندمدتی را در بیرون از کشور به سر می‌برد به نظر می‌رسد بیماری او نیز جدی است و از مدتی زیر درمان قرار دارد.