ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

جلو گیری از حملات انتحار در روز های عید

که ۲۳ هراس‌افگن به شمول ۷ شهروند پاکستانی در عملیات‌های جداگانۀ ضد تروریستی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

این افراد به دستور شورای کویته و شبکۀ حقانی تصمیم داشته‌اند تا در روزهای عید قربان حمله‌هایی را در ولایت‌های قندهار، بلخ، هلمند، نیمروز و لوگر راه‌اندازی کنند.

امنیت ملی می‌گوید که از نزد این افراد چهار واسکت انتحاری، یک عراده رکشای مملو از مواد انفجاری، یک میل زیکویک، کلاشینکوف، ماین‌های بشکه‌یی، ده‌ها کیلوگرام مواد انفجاری، بم‌های دستی، مخابره، دریشی نظامی یک موتر، دو موترسایکل و دیگر مواد انفجاری و جنگ‌افزارها به دست آمده‌است.

این در حالی‌ست که عید فطر و عید قربان از جمله روزهای ویژۀ مسلمانان از نگاه دینی به حساب می‌آید و با درنظرداشت آموزه‌های دینی کشت و خون و حتا آزرده‌بودن از یک‌دیگر در این دو عید حرام است.

ملا اختر محمد منصور، رهبر طالبان نیز طی پیامی عید را به هوادارانش تبریک گفت اما در آن از توقف حمله‌ها و عمل‌کردهای هراس‌افگنانۀ طالبان چیزی نگفته‌است.

تجاوز پدر اندر به دختراش در سمنگان

مقام های محلی در ولایت سمنگان در شمال کشور می گویند که ماموران پولیس قاضی تورگل، رییس پیشین دادگاه این ولایت را بازداشت کرده است.

ffef8bbeda7aa9677d9ed71a186214414477ddc3محمدناصر، مدیر جنایی قوماندانی امنیه ولایت سمنگان  گفت: "قاضی تورگل پس از ظهر روز یکشنبه ۲۹ سنبله به اتهام تجاوز به دختر اندرش از سوی پولیس بازداشت شده است."
آقای ناصر می گوید که تحقیقات طب عدلی نشان می دهد که قاضی تورگل به دخترش تجاوز کرده است.
قرار است که پروند جرمی این مقام پیشین قضایی سمنگان پس از تحقیقات ابتدایی برای رسیدگی به دادگاه عالی فرستاده شود.
معصومه حسنی، عضو شورای ولایتی سمنگان می گوید، دختر که مورد تجاوز قرار گرفته ۱۸ سال عمر دارد و از پدر اندرش حامله است.
به گفته خانم حسنی، این دختر از تجاوز قبلی نیز یک کودک سه ساله دارد.
این عضو شورای ولایتی سمنگان گفت که قاضی تورگل ۵۰ ساله، قبل از این نیز به جرایم مختلف زندانی بوده است.
او افزود که تورگل سه خانم دارد و در حال حاضر در نظارت خانه پولیس قرار دارد.
حدود پانزده سال پیش مادر این دختر با قاضی تورگل در بدل یک دعوای حقوق ازدواج کرده است.
پدر اندر، سال ها پیش دختر اندرش را مورد آزار جنسی قرار می داده و از چند سال بدین سو به شکل مکرر به این دختر تجاوز می کرده است.
گفته شده که این دختر چند بار علیه پدر اندرش شکایت کرده اما، مدیر جنایی قوماندانی امنیه سمنگان می گوید، زمانیکه این دختر و مادر در این مورد شکایت کردند، به شکایت آنها رسیدگی شد.
مادر این دختر در صحبت به رسانه ها گفته که در حق دخترش دادخواهی می کند، او از مقامات قضایی خواسته است که عامل این تجاوز را به اشد مجازات محکوم کنند.
چند مرد که قبلا به دخترشان تجاوز کرده بودند، از سوی دستگاه عدلی و قضایی به اعدام محکوم شدند.

روز بین المللی صلح


اروز گم شده ونایاب مردم افغانستان - که مردم تشنه این این روند هستند اما ؟؟
سازمان ملل متحد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ سنبله را روز جهانی صلح اعلام کرده‌است. این تاریخ در پنجاه‌وهفتمین جلسه مجمع عمومی انتخاب شد. در گذشته و بر اساس قطعنامه ۳۶/۶۷ به تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۸۱ سومین سه‌شنبه سپتامبر، روز بازگشایی جلسات عادی مجمع عمومی به عنوان روز جهانی صلح انتخاب شده بود.
برای این روند پول های هنگفت به جیب خود فروخته ها افتاد اما بر علاوه که منفعت برای مردم ما نداشت بلکه باعث حرج ومرج وتشنج های دیگر هم شد که جاسوسان داخلی وخارجی ازاین پروزه ناکام نفع بردند .وسنگ نا امیدی بر سینه مردم بیچاره خورد تلفات غیرنظامی ها بیشتر شد . به امید روزیکه صلح در سرتاسر جامعه حاکم باشد .
زنده باد ازادی --- پایدار باد صلح

اعتراض شهروندان افغانستان در برتانیا به خاطر سیاست های دوگانه پاکستان

صدهاتن از شهروندان افغانستان طی یک حرکت مدنی در پیش روی کمیسیون عالی پاکستان در لندن خواهان توقف مداخلات این کشور در افغانستان شدند.

London3-300x169 این شهروندان روز گذشته طی تظاهراتی در پیش روی کمیسیون عالی پاکستان در لندند اعتراض‌شان را نسبت به عمل‌کرد پاکستان در خصوص پاکستان بیان داشتند.

در این تظاهرات فعالان جامعۀ مدنی، دانش‌جویان، شبکۀ جوانان، عالمان مشهور و شاعران و نویسنده‌گان افغان مقیم بریتانیا اشتراک کرده بودند.

آنان به دنبال افزایش خشونت‌ها و حمله‌های هراس‌افگنانه در افغانستان این اعتراض را راه‌اندازی کرده گفتند که طالبان، شبکۀحقانی و دیگر گروه‌های هراس‌افگن از پاکستان حمله‌های‌شان را بالای افغانستان سازمان‌دهی کرده از شهروندان قربانی می‌گیرند.

معترضان هشدار دادند آتشی که در حال حاضر در افغانستان شعله‌ور شده دامن لاهور و اسلام‌آباد را نیز خواهد گرفت.

احمد فریدمل یک‌تن از این معترضان می‌گوید آنان خواسته‌اند صدای‌شان را بلند کنند تا عاملان کشتار در افغانستان حمله‌های غیر قابل تحمل‌شان را متوقف کنند.

راحله صدیقی، یک‌تن از زنان افغان در بریتانیا نیز گفت در حال حاضر به جهان روشن است که پاکستان لانۀ تروریزم است و شبکه‌های نظامی و استخباراتی پاکستان پناه‌گاه‌های اسامه بن لادن، خالد شیخ محمد، ملا عمر و دیگر هراس‌افگنان هستند.

اویستا آزاده، یک‌تن از فعالان حقوق زن و فعال جامعۀ مدنی افغان در بریتانیا می‌گوید که پاکستان تعهد کرده با تروریزم مباره کند اما این کشور مخفیانه شبکۀ القاعده، طالبان و شبکۀ حقانی را در افغانستان تقویت کرد.

او تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پاکستان را به عنوان کشور حامی تروریزم اعلام کند.

معترضان از پاکستان خواستار ختم سریع سیاست‌های خراب‌کارانه‌اش در قبال افغانستان شده قطع‌نامه‌یی را به کمیسیون عالی پاکستان سپردند و گفتند که باید پناه‌گاه‌های هراس‌افگنان از این کشور برچیده شود.

بازاداشت پنج نفر تروریست در ننگرهار

  ماموران  اداره امنیت یک گروه پنج نفره را در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار بازداشت کردند، افراد این گروه متهم به ترور شخصیت ها هستند.

trorist این اداره با انتشار اعلامیه ای، گفته است که این افراد در یک عملیات ویژه از دو سرکه ناحیه هفتم شهر جلال آباد بازداشت شدند.
آنها به انجام حملات تروریستی و ترور شخصیت ها متهم هستند، امنیت ملی می گوید که از نزد این افراد یک میل تفنگچه بی صدا، دو حلقه ماین و یک مقدار وسایل انفجاری بدست آمده است.
دستگیر شدگان به نام های احسان الله، محمد امین، رسول خان، قدرت الله و نصیراحمد باشندگان ولایت ننگرهار معرفی شده اند.
در اعلامیه گفته شده که این افراد اعضای باند تروریستی وابسته به قوماندان خالد و وفی‌الله از قوماندانان طالبان بودند.
در ویدیویی که امنیت ملی به رسانه ها فرستاده یک تن از دستگیر شدگان می گوید که از شش ماه بدین سو عضو این باند تروریستی بوده است.
او می گوید که برای جهاد به این باند پیوسته و در چندین حملات تروریستی و ماین گذاری نقش داشته است.
اخیرا، ترور علما، بزرگان قومی، مدیران مکاتب و اشخاص با نفوذ در برخی مناطق کشور شدت گرفته است، اداره امنیت ملی می گوید که مخالفان مسلح دولت برای ایجاد رعب و وحشت به ترور شخصیت ها روی آورده اند.