ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

پسر شش ساله مورد تجاوز جنسی گروهی مردان قرار گرفته است.

این رویداد دو روز پیش در منطقه حاجی عزیز، در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر قندهار رخ داده است.
پسری که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته در حال حاضر در یکی از شفاخانه های شهر قندهار بستری است.
او می گوید که قوماندان امنیه قندهار به دنبال وقوع این رویداد به شفاخانه ای که این پسر در آن به سر می برد رفته و خانواده قربانی از دادن جزییات خود داری کرده است.
که در این رابطه تا کنون فردی بازداشت نشده اما تلاش های پولیس این ولایت جریان دارد.
پولیس قندهار زمانی از این موضوع اطلاع پیدا کرد که قربانی برای تداوی به شفاخانه انتقال داده شد.
تجاوز جنسی به کودکان در قندهار موضوع تازه ای نسبت بلکه پیش از این نیز تجاوز جنسی به کودکان خرد سال در این ولایت از سوی مردان خبر ساز شده است.

Photo: ‎یک پسر شش ساله مورد تجاوز جنسی گروهی مردان قرار گرفته است.

این رویداد دو روز پیش در منطقه حاجی عزیز، در مربوطات حوزه پنجم امنیتی شهر قندهار رخ داده است.
 پسری که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته در حال حاضر در یکی از شفاخانه های شهر قندهار بستری است.
او می گوید که قوماندان امنیه قندهار به دنبال وقوع این رویداد به شفاخانه ای که این پسر در آن به سر می برد رفته و خانواده قربانی از دادن جزییات خود داری کرده است.
که در این رابطه تا کنون فردی بازداشت نشده اما تلاش های پولیس این ولایت جریان دارد.
 پولیس قندهار زمانی از این موضوع اطلاع پیدا کرد که قربانی برای تداوی به شفاخانه انتقال داده شد.
تجاوز جنسی به کودکان در قندهار موضوع تازه ای نسبت بلکه پیش از این نیز تجاوز جنسی به کودکان خرد سال در این ولایت از سوی مردان خبر ساز شده است.‎

مرگ خبرنگار شبکه انگلیسی زبان ایران در ترکیه

یکی از خبرنگاران خارجی شبکه پرس تی وی ایران که پیشتر اعلام کرده بود مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند، در سانحه رانندگی کشته شد.

شیم ک تلویزیون پرس تی وی روز یکشنبه ۲۷ مهر خبر داد که خبرنگار این شبکه، سرنا شیم، که در داخل ترکیه و در نزدیکی مرز ترکیه-سوریه اخبار مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) را پوشش می‌داده، در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

سرنا شیم، روز جمعه در مقابل دوربین پرس تی وی ادعا کرده بود که مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند. او تاکید کرد که او هرگز کاری به جز روزنامه‌نگاری نکرده است و بااین‌حال با توجه به برخوردهای مقامات امنیتی ترکیه با روزنامه‌نگاران، ترسیده است.

در هنگام مرگ، سرنا شیم از تهیه گزارشی در منطقه اورفه و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه باز می‌گشت که ماشین او با یک وسیله نقلیه سنگین (ماشین میکسر بتون‌ساز) برخورد می‌کند.

سرنا شیم پیش‌ازاین، خبرنگار پرس تی وی در لبنان، عراق، و اوکراین بوده است. او خبرنگار لبنانی-آمریکایی پرس تی وی بود، سی سال سن داشت و به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کرد. همراه سرنا شیم، فیلمبردار پرس تی وی نیز زخمی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

شبکه پرس تی وی مرگ این خبرنگار را مشکوک اعلام کرده است.

افزایش شمار زنان در صفوف پولیس

 برای جلب و جذب پنج هزار پولیس اناث در سال جاری دست نیافته است.

اما این وزارت می گوید عنقریب شورای پولیس اناثیه را ایجاد می کند تا مشکلات را بررسی نموده و سطح جلب و جذب پولیس زنن را در صفوف پولیس بلند ببرد.

مسوولان  وزارت داخله میگویند رسیدگی به مشکلات پولیس زن و بلند بردن سطح جلب و جذب زنان به صفوف پولیس از اهداف ایجاد این شورا ها می باشد.

حکمت شاهی، رئیس بخش زنان و حقوق بشر وزارت داخله می گوید چهار شورای آزمایشی را نیز تا کنون در بامیان، هرات و بلخ ایجاد کرده اند که نتایج امتحانی برای اهداف تعین شده خوب بوده است.

به گفتۀ خانم حکمت شاهی “هدف از ایجاد این شورا ها در قطعات و جزو تام های پولیس وزارت داخله این است که مشکلات خانم ها را به سطح شخصی یا دولتی اگر وجود داشته باشد” آنان می توانند مشکلات را به به مقامهای این وزارت برسانند.

این مقام وزارت داخله افزود “ما اشد ضرورت داریم و مساله جلب و جذب پولیس اناثیه یکی از اولویت های وزارت داخله است.”

چهار زن در ولایت فراه به شکل مرموز کشته شدند

چهار زن در ولایت فراه به شکل مرموز کشته شدند اجساد این چهار زن که به ضرب گلوله کشته شدند شب گذشته به شفاخانه دولتی این ولایت انتقال داده شدهاست.
که این چهار زن قصد اشتراک در یک مراسم غیر اخلاقی را داشتند که شب گذشته در مسیر راه در منطقه موسوم به گورجی، در شهر فراه مورد حمله مردان مسلح قرار گرفتند.
او می گوید که مردان مسلح ناشناس این چهار زن را به ضرب گلوله از پا درآوردند.
که سه تن از قربانیان بین ۲۵ تا ۳۰ سال عمر داشتند و یکی دیگر آنها سالخورده بوده است.
حضور افراد مسلح غیر مسوول در ولایت فراه و خشونت های خانوادگی در این ولایت همواره باعث بروز چنین رویدادهایی شده است.
شماری از باشندگان ولایت فراه می گویند که یکی از عوامل اصلی نا امنی در این ولایت و بالا رفتن آمار قتل، حضور افراد مسلح غیر مسوول است.

حضور بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی


طرح تازه امریکا برای حضور بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی ! ایالات متحده امریکا هزینه آن را ۴۱۶ میلیون دالر اعلام کرده است که بخش بیشتر این پول یعنی ۲۱۶ میلیون آن از سوی اداره انکشاف بین المللی امریکا موسوم به ̎یو اس اید̎ پرداخت می شود.
دولت امریکا اعلام کرده که این برنامه در هماهنگی با دولت افغانستان، نهادهای مدنی و بخش های خصوصی فعال در امور زنان طراحی شده است.
پس از فروپاشی رژیم طالبان در افغانستان توجه به حضور و نقش زنان در فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است.
اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است اما نهاد های فعال در دفاع از حقوق زنان می گویند که کاری بیشتر باید صورت گیرد.
برای نخستین بار، بانوی اول افغانستان لورا غنی، اعلام کرده است که او برنامه های متنوع برای حمایت و پیشرفت زنان در بخش های مختلف روی دست دارد.
خانم لورا غنی، می گوید که او تلاش می کند تا زنان فعال افغان را حمایت کند در حالیکه تاکید کرده است که او حساسیت های موجود در سنت و فرهنگ افغانستان درک می کند.