ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

شهروندان در پایتخت جسد یک دختر بیمار را پس از کشتن در آتش سوختند


شهروندان در کابل عصر روز پنج‌شنبه(۲۸ حوت) دختری را که بیمار روانی بوده پس از آن‌که به گونۀ بی‌رحمانه‌یی با ضربه‌های دست و پاکشتند، در لب دریای کابل آتش زدند.

1513729_675459935899382_6099784851554403202_n

دختری که گفته می‌شود در پیش روی مسجد شاه دوشمشیره، در کابل قرآن را آتش زده امروز توسط شهروندان در آغاز با ضربات لگد کشته و سپس آن را آتش زدند.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده دیده می‌شود که مهاجمان به گونۀ بی‌رحمانه‌یی این دختر را زیر ضربات لگد قرار داده‌اند و از تمام بدنش نیز خون جاری شده‌است.

10460348_675459765899399_6136191234871337607_n

پدر این دختر به رسانه‌ها گفته‌است که دخترش فرخنده نام داشته و ۲۷ سال عمر داشته‌است.

این دختر به گفتۀ پدرش از ۱۶ سال به این‌طرف از بیماری روانی رنج می‌برده و امروز به دلیل نادانی دست به چنین کاری زده‌است.

10430911_959876974031704_1760028844290413971_n

گفته می‌شود این دختر زیر درمان پزشک بوده و تا کنون نسخه‌ها و داروهایی که او به خاطر صحت‌یاب‌شدن از آن استفاده می‌کرده، موجود است.

مسئلۀ قابل تعجب این است که در تصاویر دیده می‌شود پولیس نیز در جریان زد و خورد نزد این دختر حضور دارد و افراد پولیس در اطراف دختر به نظر می‌رسند..

اما سوال در این‌جاست که وقتی پولیس در این صحنه حضور داشته، این دختر چگونه دوباره زیر مشت و لگد کشته شده و پس از آن به آتش کشیده شده‌است؟

فرمان‌دۀ پولیس کابل ضمن اظهار تاسف از آتش‌زدن این دختر، تاکید کرده‌است که قاتلانش توسط پولیس بازداشت خواهد شد.

این روی‌داد در حالی صورت می‌گیرد که خشونت‌ها در برابر زنان در سال جاری افزایش یافته و این یکی از نگران‌کننده‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین روی‌داد در پایتخت افغانستان در روزهای اخیر سال جاری بود.

این عمل‌کرد شهروندان واکنش‌های شماری از فعالان مدنی را در فسبوک برانگیخته و مردم را به شدت آشفته ساخته‌است.

مرگ نابه همنگام شهلا عطا عضو سابق مجلس نمایندگان

در کابل پایتخت افغانستان، پلیس می‌گوید جسدشهلا عطا عضو سابق مجلس نمایندگان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ در خانه‌اش پیدا شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفت که جسد خانم عطا در منطقه شهرنو در یک ساختمان رهایشی یافت شده و پلیس برای انجام تحقیقات به محل اعزام شده است.

هنوز دلیل مرگ خانم عطا روشن نشده اما آقای صدیقی می‌گوید که بر اساس بررسی های ابتدایی نشانه‌ای از قتل در این رویداد دیده نشده است.

جایی که جسد خانم عطا یافت، شده در مرکز شهر کابل و در منطقه شلوغ شهرنو است. جسد او در آپارتمانی یافت شده که در همسایگی آن تعدادی از مقامات و افرادی با درآمد بلند زندگی می‌کنند.

آقای صدیقی همچنین گفت که جسد خانم عطا برای تحقیقات بیشتری به پزشکی قانونی/طب عدلی فرستاده شده و پلیس در مورد این رویداد پس از تحقیقات جزئیات بیشتر ارائه خواهد کرد.

شهلا عطا در دور پانزدهم شورای ملی افغانستان، نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان بود. همچنین خانم عطا یکی از دو نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ بود که پیروز نشد.

نیلوفر برنده جایزه زن شجاع ۲۰۱۵

قرار است امروز(پنج‌شنبه ۱۴ حوت) جایزۀ بین‌المللی زن شجاع ۲۰۱۵ به نیلوفر رحمانی، نخستین خلبان زن در نیروهای هوایی افغانستان داده شود.

در این جایزه که از سوی وزارت خارجۀ امریکا سالانه در نظر گرفته می‌شود ۱۰ تن از نامزدان زن از دیگر کشورها نیز برنده اعلام شده‌اند.

میشل اوباما، بانوی نخست ایالات متحدۀ امریکا و خانم رییس جمهور اوباما امروز جایزه را طی مراسمی به خانم نیلوفر رحمانی خواهد سپرد.

نیلوفر رحمانی نخستین خلبان هواپیمای زن چارچوب نیروهای هوایی افغانستان است.

در سال گذشته خانم دیگر افغان نسرین اوریاخیل، رییس بیمارستان ملالی کابل برندۀ این جایزه اعلام شده بود.

این جایزه از سوی وزارت خارجۀ امریکا سالانه برای زنانی داده می‌شود که استقامت و خلاقیت‌های منحصر به فرد انجام داده در بخش توسعۀ زنان، تامین عدالت، صلح و حقوق بشر کار کرده باشند.

این جایزه برای نیلوفر رحمانی و نُه نفر از زنان از بخش‌های دیگر جهان در حالی داده می‌شود که تا چندروز دیگر هشتم مارچ، روز جهانی زن است و از آن در بخش‌های مختلف دنیا تجلیل می‌شود.

خودکشی دختر جوان در تخار

نیلوفر دختر هجده ساله در ولایت تخاردست به خودکشی زده است.
این دختر باشنده ناحیه دوم شهر تالقان، مرکز این ولایت است این دختر متعلم صنف یازدهم بود.
تا هنوز انگیزه اصلی خودکشی این دختر جوان مشخص نشده است.
اما خانواده این دختر نوجوان در اظهارات‌شان به پولیس گفته‌اند که نیلوفر از بیماری روانی رنج می‌برده و بارها از خانواده خود برای تداوی مریضی‌اش درخواست کرده بود.

HILP

Afghanska kvinnokommittén and Afghan Woman Empowerment Program i Trollhättan i Sverige försöker samla in pengar för de som har blivit drabbade av de senaste snöskred i Afghanistan. Vi ber er att delta på det här projekt för att hjälpa de som har blivit påverkad av det förödande tragedin genom att donera på 8368-3.93 3254 990-7 och de som vill betala kontant kan gärna kontakta oss på 0046735862065. Hittills, vi har samlat in 2000kr.

Afghan women association of TrollhättanAfghan Woman Empowerment Program in Sweden are doing a campaign for collecting money in order to help the latest victims of Avalanche incidents which occurred in Afghanistan. We are requesting from afghan patriots to take part in this humanitarian endeavor, please consider donating online in this account 8368-3.93 3254 990-7.

Those who are willing to pay cash please kindly contact this number 0046735862065, 
Until now we have gathered 2000sek(Swedish currency) .