ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

اعتراض شهروندان افغانستان در برتانیا به خاطر سیاست های دوگانه پاکستان

صدهاتن از شهروندان افغانستان طی یک حرکت مدنی در پیش روی کمیسیون عالی پاکستان در لندن خواهان توقف مداخلات این کشور در افغانستان شدند.

London3-300x169 این شهروندان روز گذشته طی تظاهراتی در پیش روی کمیسیون عالی پاکستان در لندند اعتراض‌شان را نسبت به عمل‌کرد پاکستان در خصوص پاکستان بیان داشتند.

در این تظاهرات فعالان جامعۀ مدنی، دانش‌جویان، شبکۀ جوانان، عالمان مشهور و شاعران و نویسنده‌گان افغان مقیم بریتانیا اشتراک کرده بودند.

آنان به دنبال افزایش خشونت‌ها و حمله‌های هراس‌افگنانه در افغانستان این اعتراض را راه‌اندازی کرده گفتند که طالبان، شبکۀحقانی و دیگر گروه‌های هراس‌افگن از پاکستان حمله‌های‌شان را بالای افغانستان سازمان‌دهی کرده از شهروندان قربانی می‌گیرند.

معترضان هشدار دادند آتشی که در حال حاضر در افغانستان شعله‌ور شده دامن لاهور و اسلام‌آباد را نیز خواهد گرفت.

احمد فریدمل یک‌تن از این معترضان می‌گوید آنان خواسته‌اند صدای‌شان را بلند کنند تا عاملان کشتار در افغانستان حمله‌های غیر قابل تحمل‌شان را متوقف کنند.

راحله صدیقی، یک‌تن از زنان افغان در بریتانیا نیز گفت در حال حاضر به جهان روشن است که پاکستان لانۀ تروریزم است و شبکه‌های نظامی و استخباراتی پاکستان پناه‌گاه‌های اسامه بن لادن، خالد شیخ محمد، ملا عمر و دیگر هراس‌افگنان هستند.

اویستا آزاده، یک‌تن از فعالان حقوق زن و فعال جامعۀ مدنی افغان در بریتانیا می‌گوید که پاکستان تعهد کرده با تروریزم مباره کند اما این کشور مخفیانه شبکۀ القاعده، طالبان و شبکۀ حقانی را در افغانستان تقویت کرد.

او تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پاکستان را به عنوان کشور حامی تروریزم اعلام کند.

معترضان از پاکستان خواستار ختم سریع سیاست‌های خراب‌کارانه‌اش در قبال افغانستان شده قطع‌نامه‌یی را به کمیسیون عالی پاکستان سپردند و گفتند که باید پناه‌گاه‌های هراس‌افگنان از این کشور برچیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.