ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

آصف مهمند و دو مقام وزارت حج و اوقاف به زندان محکوم شدند

دادگاه  عدلی در کابل محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ، داعی‌الحق، عابد معین وزارت حج و اوقاف و عبدالرحمان احمدزی، رییس حج و اوقاف کابل را به اتهام جعل امضای رییس جمهوری و معاون اولش، به پنج سال زندان محکوم کرد.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی گفت دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در جلسه روز (چهارشنبه) پس از بررسی‌ها در غیاب این افراد فیصله اش را اعلام کرد.

به اساس فیصله این دادگاه داعی الحق عابد و محمد آصف مهمند به مدت ۵ سال و ۲ ماه حبس و عبدالرحمان احمدزی نیز به مدت ۳ سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شدند.

آقای رسولی افزود که دادستانی اختصاصی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری  این افراد را به اتهام تذویر و جعل اسناد، استعمال اسناد تذویری و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی به مجازات محکوم کرده است.

گفته شده که آقای مهمند به اتهام جعل امضای ریاست جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری و سوء استفاده از آن محکوم به مجازات شده است.

در همین حال سخنگوی دادستانی کل گفت که پرونده دو فرد دیگر نیز در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری تحت پیگیری قرار دارد. او اما از این افراد نام نبرد.

آصف مهمند و داعی الحق عابد تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.