ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

حمله انتحاری ودر گیری بین مهاجمان وپولیس محلی گردیز

 حمله گروهی مهاجمان انتحاری به فرماندهی پلیس در گردیز مرکز این ولایت، باکشته شدن تمام مهاجمان پایان یافته است. این وزارت کشته شدن توریالی عبدیانی، فرمانده پلیس پکتیا را تایید کرده‌است.

ژنرال مراد علی مراد، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان عصر امروز در یک نشست خبری درکابل درمورد آمار تلفات گفت که در حمله امروز علاوه بر فرمانده پلیس پکتیا،۲۱ سرباز پلیس کشته و ۴۸ سرباز زخمی شده‌اند.

او افزود که در این حمله ۲۰ نفر غیر نظامی کشته و ۱۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

قبل از این هدایت‌الله حمیدی، معاون ریاست بهداشت ولایت پکتیا گفته بود که تاکنون ۳۳ کشته و بیشتر از ۱۶۰ زخمی به مراکز بهداشت منتقل شد‌ه‌اند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان برای همدردی با قربانیان حادثه امروز به شهر گردیز سفر کرده‌است.

در خبرنامه این وزارت که به رسانه‌ها فرستاده، آمده که حوالی ساعت ۹:۴۰ صبح امروز گروهی از حمله کنندگان که جلیقه انتحاری به تن داشتند و مسلح بودند، بر فرماندهی پلیس ولایت پکتیا که در کنار آن مرکز آموزش پلیس و نیروهای پلیس نظم عمومی قرار داشتند، حمله کردند.

به گفته این نهاد مهاجمان در نخست دو خودرو مملو از مواد انفجاری را در برابر دیدبانی فرماندهی پلیس پکتیا منفجر کردند. بعد از انفجار، ۵ حمله کننده بر فرماندهی پلیس و محل استقرار نیروهای پلیس نظم عمومی حمله‌ور شدند.

وزارت داخله افغانستان درباره نوعیت این خودروها چیزی نگفته ولی یک مقام امنیتی که نخواست نامی از او برده شود، به بی‌بی‌سی گفت که خودروها از نوع "رنجر" و "هموی" بوده که نیروهای ارتش و پلیس افغانستان از آن استفاده می‌کنند.

با آغاز درگیری، نیروهای ویژه پلیس به محل رسیدند و به گفته وزارت داخله در این درگیری تمامی مهاجمان کشته شدند.

گفته می‌شود که قربانیان بیشتر افراد غیر نظامی هستند که برای گرفتن گذرنامه و شناسنامه به فرماندهی پلیس ولایت پکتیا مراجعه کرده بودند.

سید ولی جلال، رئیس دانشگاه پکتیا گفته است که در این حادثه ۱۵ دانشجوی دختر که خوابگاه آنان نزدیک محل حادثه بوده، نیز زخمی شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته که "تلفات سنگینی" به نیروهای پلیس وارد کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.