ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

حمله در مرگز صرافی در شهر هلمند

 روزقبل  چهار مهاجم وارد ساختمان شش طبقه‌ای صرافان در مرکز ولسوالی گرشک هلمندشدند.

مقامات محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان می‌گویند حمله طالبان به بازار صرافی در ولسوالی گرشک هلمند، بعد از بیست ساعت درگیری صبح امروز به پایان رسیده است.

صبح زود روز جمعه بود که چهار مهاجم وارد ساختمان شش طبقه‌ای صرافان در مرکز ولسوالی گرشک هلمند شدند و گفته شد که از آنجا یک مرکز نظامی را در نزدیکی محل، هدف تیراندازی قرار دادند.

این بازار صرافی در نزدیکی یک فرقه/لشکر ارتش ملی افغانستان است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند می‌گوید در این رویداد دو غیرنظامی و دو مامور پلیس کشته شدند.

به گفته وی، یازده نفر دیگر نیز در نتیجه درگیری در این محل زخمی شده‌اند.

بخشی از این ساختمان به دلیل حملات هوایی نیروهای حمایت قاطع تخریب شده است.

حاجی عتیق الله، رئیس اتحادیه صرافان گرشک می‌گوید سرمایه‌های‌شان در داخل ساختمان دست نخورده باقیست.

او می‌گوید: "مهاجمان چهار نفر بودند و لباس سربازان امنیت ملی را به تن داشتند. آنان با یک موتر/خودرو به اینجا آمدند، به قفل‌ها شلیک کردند و به محافظان گفتند که ما کارمندان امنیت ملی هستیم شما از اینجا بروید که طالبان حمله کرده‌اند."

با آن‌که مقامات نیز پیشتر گفته بودند که چهار مهاجم در این حمله نقش داشتند اما در پایان درگیری و عملیات پاکسازی، تنها جسد یک مهاجم از ساختمان بیرون آورده شد.

محمد سلیم رودی، ولسوال گرشک گفت مسئولیت عملیات در این ساختمان برعهده نیروهای ویژه کماندو بود.

او می‌گوید حوالی ساعت دو بامداد امروز، پس از ختم عملیات، ساختمان به آنها تحویل داده شد و آنها تنها جسد یک مهاجم را داخل ساختمان دیدند.

هنوز روشن نیست که سه مهاجم دیگر موفق به فرار شده‌اند و یا هم اجسادشان توسط نیروهای ویژه بیرون برده شده است و یا اینکه در ارائه آمار اشتباهی صورت گرفته است.

منابعی از محل گفته‌اند که از ابتدا مسئولان امنیتی آمار را اشتباه داده بودند و فرد مهاجم که یک نفر بود، تاکتیکی مقاومت می‌کرد.

جنگجویان گروه طالبان روز گذشته در چندین منطقه در ولایت هلمند به نیروهای امنیتی حمله کرده بودند.

مقامت می‌گویند هدف حمله طالبان به ساختمان صرافی، تنها مصروف ساختن نیروهای امنیتی در این ولسوالی بود که در این شیوه دستاوردی نداشتند.

طالبان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اما دیروز با پخش خبرنامه‌ای گفته بودند که چند مهاجم آنها به یک مرکز نظامی در هلمند حمله کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.