ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

ملیون ها افغانی جریمه و از هفت تا بیست سال زندان برای چهار مقام پیشین وزارت شهرسازی

چهار تن از مقام‌های پیشین وزارت امور شهرسازی و مسکن به گونۀ مجموعی به زندان و جریمۀ بیش از یک هزار و ۸۰۰ ملیارد افغانی متهم گردیدند.

محمد امین قانع مشاور پیشین مالی و اداری وزارت شهرسازی، احمد نواز بخت‌یار رییس پیشین تصدی خانه‌سازی، محمد یعقوب ابراهیمی معین پیشین تصدی خانه‌سازی و سید امین سادات مسؤول پیشین انسجام وزارت شهرسازی شامل این فیصلۀ دادگاه هستند.

بر اساس تصمیم دادگاه، محمد امین الله قانع و سید امین سادات هریک به ۲۰ سال زندان و دادن ۱۵۰ ملیون افغانی جریمه محکوم شده‌اند.

در همین حال احمد نواز بخت‌یار و محمد یعقوب ابراهیمی هر یک به هفت سال زندان و پرداخت ۴۴۳ ملیون افغانی جریمۀ نقدی محکوم گردیده‌اند.

این در حالی‌ست که حدود دوسال پیش به شمول این چهار نفر، شش تن به اتهام فساد گسترده در وزارت شهرسازی و مسکن، به دادستانی معرفی گردیدند.

با روی‌کارآمدن رهبری جدید وزارت شهرسازی و مسکن، در آغاز کار این افراد از سوی رییس جمهور به حالت تعلیق درآمد و ممنوع‌الخروج اعلام گردیدند و سپس سه‌تن آنان در تلاش فرار بودند که در ولسوالی شغنان بدخشان، از بخش‌های مرزی افغانستان با تاجیکستان دوباره برگردانیده شدند.

هرچند گفته می‌شود یکی از افرادی که در این پیوند متهم شناخته شده فراری است و هنوز حکومت موفق به بازداشتش نگردیده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.