ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

آغاز ساخت موانع در مسیر خط دیورند توسط پاکستان

5803.1

پاکستان کار ساخت موانع در مسیر خط دیورند، در بخش‌های سرحدی میان دو کشور را آغاز کرده‌است.

جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان گفته‌است که ساخت موانع را به خاطر تهدیدات، در بخش‌های مرزی با افغانستان آغاز کرده‌است.

به گزارش پاکستان، بجوا روز گذشته این مطلب را در جریان بازدیدش از بخش‌های قبایلی پاکستان در ساحۀ مهمند اظهار داشته‌است.

قمر جاوید بجوا ساحات مهمند و باجور را زیر تهدید بلند عنوان کرده و گفته‌‍است که ساخت این موانع در ساحاتی که در معرض حمله از آن‌طرف سرحد(خاک افغانستان) قرار دارند اولویت ارتش پاکستان به شمار می‌رود.

روزنامۀ دَنیوز می‌گوید بجوا گفته‌است که ارتش پاکستان سراغ تمامـ منابع مورد نیاز را به خاطر تامین ثبات و امنیت بخش‌های قبایلی خواهد گرفت.

او افزوده‌است که ما در تلـاش تامین امنیت سرحد هردو کشوری هستیمـ که با فداکاری‌ها و قربانیانی در جنگ علیه تروریزمـ داده‌اند.

این در حالی‌ست که یکی از موارد تنش‌برانگیز میان کابل و اسلـامـ‌آباد ایجاد تاسیسات نظامیان پاکستان در مسیر خط دیورند بوده و حکومت افغانستان همـ‌چنان به این مسئله معترض است.

سال گذشته ساخت تاسیسات نظامیان پاکستان حتا چندین بار به درگیری‌های نظامی میان نیروهای دو طرف و واردشدن تلفات نیز انجامید.

در همین حال، پاکستان با ادعای حملۀ جنگ‌جویان از خاک افغانستان به آن کشور دست به ایجاد موانع می‌زند ولی کابل همـ‌چنان باور دارد که پناه‌گاه امن هراس‌افگنان در خاک پاکستان است و هنوز حمایت می‌شوند.

چند روز پیش شاه حسین متضوی، معاون سخن‌گوی رییس جمهور در واکنش به بسته‌شدن بندرهای تورخمـ و چمن گفت که ما به جای بستن بندرها، لـانه‌های تروریستان را نابود می‌کنیمـ.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.