ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

افزایش قتل وخشونت زنان درشمال افغانستان

در کمتر از یک هفته چهار زن در شمال افغانستان کشته شد.

 مردی که زن خود را با مرمی کشته خودش موفق به فرار شده و پولیس در صدد یافتن او است.
محفوظ الله اکبری سخنگوی حوزه شمال شرق  گفته است که این رویداد صبح روز (پنچشنبه ۱۲ دلو) در مرکز شهر تالقان ولایت تخار رخ داده است.
آقای اکبری همچنان گفته است این مرد که تا هنوز نامی او فاش نشده، به خانه این زن که ۳۰ سال سن دارد رفته و او را با شلیک مرمی کشته.
گفته می شود که این چهارمین مورد خشونت علیه زنان در سه روز اخیر در شمال به ثبت رسیده است.
این زن در حالی به قتل می رسد یک روز پیش از آن (چهار شنبه ۱۳ دلو) پولیس ولایت بلخ اعلام کرد که یک مرد نامزد سابقش را کشت.
گفته می شود که رویداد روز چهار شنبه در منطقه شولگر ولایت بلخ رخ داده است.
شماری از رسانه ها گزارش داده اند که این دختر نامزدی خود را با مرد اول فسخ و با کسی دیگر نکاح بسته که این عمل باعث خشم نامزد اولش شده و او این دختر را به قتل رسانده است.
رویداد دیگر که در کمتر از سه روز اتفاق افتاده است گفته می شود که طالبان در ولایت بدخشان دو زن را در دو رویداد جداگانه به قتل رسانده اند.
این رویداد در منطقه یمگان زمانی رخ داده که مقتول به خانه پدرش رفت و طالبان ساعت ۹:۰۰ شب او را در خانه پدرش تیرباران کرده است.
دومین مورد قتل زنان در بدخشان، در منطقه یفتل این ولایت زمانی روی داد که به گفته منابع پولیس شمال، دختر ۲۳ ساله پیشنهاد خواستگاری یک فرمانده طالبان را رد کرد و تیرباران شد.
یکی دیگر از رویداد های دیگرعلیه زنان در شمال، بریدن گوش های یک زن ۳۰ ساله در منطقه کِشِنده ولایت شمالی بلخ است.
مقام‎های کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال افغانستان نسبت به افزایش موارد خشونت علیه زنان ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام جدی دولت برای مهار چنین خشونت‎ ها شده‎ اند.
در همین حال محفوظ اکبری سخنگوی حوزه شمال شرق در مورد زنی که امروز به قتل رسیده گفته است که این زن دو فرزند داشته که چندی پیش از شوهرش طلاق گرفته است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.