ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

اخراج پناهجویان افغان از سویدن

این پناهجویان ماه‌ها در بازداشت به سر برده‌اند و باوجود داشتن امتیاز درخواست دوباره که براساس تغییرات مقررات پناهجویی برای افغان‌ها که در هفته گذشته اتخاذ شد، این پناهجویان به افغانستان فرستاده شد.

922337ab-fe7c-4545-96a7-e2da9f497131 شماری از افغان‌ها که به درخواست پناهجویی خود جواب رد دریافت کرده‌اند، به اجبار به افغانستان اخراج شدند. این پناهجویان ماه‌ها در بازداشت به سر برده‌اند و باوجود داشتن امتیاز درخواست دوباره که براساس تغییرات مقررات پناهجویی برای افغان‌ها که در هفته گذشته اتخاذ شد،  این پناهجویان به افغانستان فرستاده شدند..

خان یکی از پناهجویانی است که بعد از دو ساعت به درخواست مجدد خود جواب رد گرفت و اکنون باید سویدن را ترک کند.

ذکی خلیل، فعال حقوق پناهجویی در بودِن، از اینگونه عملکرد اداره مهاجرت در بازداشت‌گاه‌ها انتقاد می‌کند و اظهار می‌دارد که این اداره قوانین موجود را عملی نمی‌کند.

براساس قوانین مهاجرت، پناهجویان بیشتر از دو ماه نمی‌توانند در بازداشت به سر ببرند، ولی شماری از پناهجویان افغان بیشتر از هفت ماه در بازداشت‌گاه اداره مهاجرت نگهداری شده‌اند و اکنون به افغانستان اخراج می‌شوند. احمد یکی از این پناهجویان چنین می‌گوید.

نظر به اظهارات پُلیس سویدن نگهداشتن پناهجویان در بازداشت خطر مخفی شدن آن‌ها را کاهش می‌دهد، ولی ذکی خلیل مخالف این عملکرد پُلیس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.