ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

بازداشت فروشنده گان گوشت خر در شمال افغانستان

ولایت بلخ در شمال افغانستان از بازداشت افرادی خبر می‌دهند که گوشت خر را بالای شهروندان به فروش می‌رسانیدند.

Donkey-meat-sellers-arrested-in-Balkh-300x225 چهار تن پس از چاشت روز چهارشنبه در ولسوالی شولگرۀ ولایت بلخ به اتهام فروش گوشت خر بازداشت گردیدند.

شیرجان درانی، سخن‌گوی فرمان‌دهی پولیس بلخ می‌گوید این مردان از مدت‌ها به این‌طرف خرها را مخفیانه قصابی می‌کردند و گوشت آن را به مردم به فروش می‌رسانیدند.

به گفتۀ سخن‌گوی پولیس بلخ، این مردان در حال حاضر زیر بازجویی بیش‌تر قرار دارند و پس از تحقیق به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.

این نخستین‌باری نیست که گوشت حیوانات ممنوع و آن‌چه به لحاظ دینی و اجتماعی در افغانستان حرام دانسته می‌شود، بالای مردم به فروش می‌رسد.

هرچند گوشت اسپ به گونۀ قطعی حرام پنداشته نمی‌شود اما سال گذشته نیز در ولایت بلخ گزارش‌هایی به نظر رسید که برخی از قصابان گوشت اسپ را به جای گوشت گوسفند و گوساله به فروش می‌رسانیدند.

گفته شد آن افراد با نیروهای پولیس نظم عامه قرارداد داشتند و اسپ‌های بیمار و ضعیف را کشته، گوشت آن را به لوای سوم نظم و امن عامه در بلخ می‌فروختند؛ هرچند این موضوع از سوی لوای سوم امن و نظم عامه رد شد.

پیش از آن نیز در ولایت غربی هرات پولیس سه‌تن از افرادی را بازداشت کرده بود که گوشت سگ را به جای گوشت گوسفند در بازار به فروش می‌رسانیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.