ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

موجودیت طالبان در ده سبز کابل

قرار اطلاع رسانی بعضی رسانه‌ها از موجودیت گروه طالبان در بخش‌هایی از پایتخت افغانستان .

shoreshyan-300x206خبرگزاری رویترز از قول باشنده‌گان محل در کابل گزارش می‌دهد که طالبان در ولسوالی ده‌سبز کابل حضور دارند و شبانه از مردم آب و نان می‌خواهند.

برخی از باشنده‌گان محل به روی‌ترز گفته‌اند که طالبان در این ولسوالی با مردم تماس دارند، از باشنده‌گان همان محل هستند و حمایت مدرم را نیز با خود دارند.

هم‌چنان فرمان‌دۀ پولیس این ولسوالی نیز موجودیت طالبان در ده‌سبز را در ده‌سبز بدون تهدید به کابل گفته‌است.

اما یک منبع امنیتی که از افشای نامش خودداری کرده به رویترز گفته که طالبان قصد داشتند از ولسوالی ده‌سبز به کابل حمله کنند ولی به دلیل این‌که توان تصرف شهر کابل را ندارند، تصمیم نداشتند کابل را تصرف کنند و هدف‌شان تنها ایجاد ناآرامی بود.

از سویی، شماری از نماینده‌گان کابل در پارلمان نیز از موجودیت طالبان در ده‌سبز سخن گفته‌اند ولی صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله این موضوع را رد کرده و گفته‌است که ایجاد گارنیزیون به خاطر تامین امنیت کابل روی‌دست گرفته شده‌است.

ولسوالی ده‌سبز که هشت کیلومتر با شهر کابل فاصله دارد ۱۲۰ هزار نفوس دارد و تا به حال طالبان چندباری تلاش کرده‌اند از این ولسوالی بالای کابل راکت پرتاب کنند.

پیش از این امنیت ملی افغانستان بارها از کشف و خنثاسازی موشک‌هایی که از سوی طالبان به هدف پرتاب بالای مرکز کابل در این ولسوالی جا به جا شده بود، خبر دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.