ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

حمله نیروی های امریکایی در هلمند۳۶ نفر را کشت

مسولان محلی در ولایت هلمند در جنوب کشور مرگ دستکم ۳۶ نفر را در حمله هوایی نیروهای امریکایی در این ولایت تایید کردند.

حمله-هوایی-300x175 روز گذشته ساعت شش عصر، هواپیماهای آیساف، منطقه بند تیمور که یک منطقه ریگ زار است و با ولسوالی خانشین سرحد دارد را بمباران کردند، در این حمله ۳۶ نفر کشته شدند که کشته شدگان قابل شناسایی نیست و همه آنها سوخته اند.‟آقای اتل می گوید، برخی اجساد قربانیان معلوم می شود که زنان و کودکان هستند. ولی او گفت که تایید این موضوع به تحقیقات و طب عدلی نیاز است.به گفته رییس شورای ولایتی، تعداد زخمی ها حدود ۳۰ نفر هستند که همه آنها به دلیل وخیم بودن و شدت جراحات به خارج از کشور منتقل شده اند.
اتل می گوید، به احتمال زیاد ۱۴ نفر از کشته شدگان پولیس باشند اما او گفت، هنوز معلوم نیست که این ماموران پولیس چرا در این منطقه خطرناک رفته بودند.
او گفت: ”همه اجساد سوخته، اینکه چند نفرشان ملکی چند نفر شان نظامی هستند، فعلا ممکن نیست، منطقه ای که بمباران شده از مناطق خطرناک هلمند است، حالا باید معلوم شود که این تعداد پولیس و تعداد مردم ملکی که کشته شده اند، در این منطقه چه کار می کردند.‟
این عضو شورای ولایتی می گوید که او با والی هلمند، مسولان پولیس و اردو در این مورد صحبت کرده اما آنها در مورد حضور این سربازان پولیس در منطقه چیزی نمی دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.