ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

مخالفت قومندان طالبان با رهبر جدید شان

ملا منصور دادالله، یکی از فرمان‌دهان ارشد طالبان که در مخالفت سرسخت با رهبر جدید این گروه قرار دارد می‌گوید که استخبارات پاکستان می‌خواهد امارت اسلامی را تجزیه کند.

6642c2423a560dc748c1b5973daa27f7_XL-300x200ملا دادالله در پیام ویدیویی ۱۷ دقیقه‌یی می‌گوید که چوکی‌های طالبان توسط کشور پاکستان تقسیم می‌شود.

در این پیام ملا دادالله با لنگی سیاه و در حالی‌که با شماری از افراد طالبان نشسته، پس از سخن‌رانی برخی از بزرگان طالبان می‌گوید که چوکی امارت اسلامی در پاکستان تقسیم خواهد شد و خواسته‌های آن کشور خلاف منافع ملی است.

دادالله می‌گوید پس از آن که ارتباطش با ملا عمر قطع شده شماری از افراد مغرض، فاسد و فاجر پیدا شدند و به نام امیرالمومنین در چشم مردم خاک زدند.

به گفتۀ او شبکه‌‌های استخباراتی جلو بلندشدن صدای علما را گرفتند و برخی از افراد مفسد را بر انان مسلط ساختند. او می‌افزاید که ادارۀ استخباراتی آی‌اس‌آی پاکستان از ما خلاف عقیده و منافع ملی را می‌خواهد.

این فرمان‌ده طالبان می‌گوید بر بنیاد فیصلۀ علمای کرام مخالفت خود را با رهبر تازه‌تعیین‌شده اعلام می‌کند و به دلیل این‌که آنان به گونۀ غیر قانونی مرگ ملا عمر را دوسال پنهان نگاه داشتند، اکنون ملا اختر محمد منصور را به حیث رهبر نمی‌پذیرند.

دادالله اضافه می‌کند که پاکستان برایش پیش‌نهاد کرده بود در بخش لوجیستیکی، تخنیکی و نظامی سهولت‌ها و هم‌کاری‌هایی را برایش کرده‌است.

وی در پیام ویدیویی‌اش می‌گوید که پاکستان از او خواسته تا کشتار هدف‌مند را در افغانستان آغاز کند اما نپذیرفته‌است.

هم‌چنان منصور دادالله می‌گوید دوهفته‌پیش والی طالبان با ۵۰ موترسایکل سوار مسلح در زابل فرستاده شده بود و بالایش حمله انجام داد اما او به دوستانش گفت که از جنگ خودداری کنند که خون مسلمانان خواهد ریخت.

در این ویدیو فرمان‌ده طالبان می‌گوید که تلاش می‌کرد مشکلات حل گردد و حوصله کرد اما نشد و بر اساس فیصلۀ علمای کرام مجبور است از جان خود دفاع کند. دادالله خاطرنشان می‌سازد شماری از طالبان به خاطر فتنه به جانش فرستاده شدند اما همین که از حقیقت آگاه شدند دوباره رفتند.

منصور دادالله، برادر ملا دادالله یکی از فرمان‌دهان مشهور پیشین طالبان می‌گوید که ملا اختر محمد منصور به خاطر کشتن او و افرادش یک قطعۀ جنگی آماده کرده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.