ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

مخالفت شورای افغانستان به امدن ریس شورای پاکستان

شورای علمای افغانستان با حضور مولانا ظاهر اشرفی، رییس شورای علمای پاکستان در نشست سران مذهبی که قرار است در کابل برگزار شود، مخالفت کرد.

Tahir-Ashrafi-300x170 در نامه‌یی که از سوی شورای علمای افغانستان به وزارت خارجه فرستاده شده گفته شده که این تصمیم را علما روز گذشته گرفته‌اند.

شورای علمای افغانستان گفته‌است که مولانا اشرفی نباید در نشست سران دینی در کابل دعوت شود و دلیل اصلی این امر ضعف شخصیت او دانسته شده‌است.

در نامۀ ارسال‌شده به وزارت امور خارجه به صدور فتوای جهاد در افغانستان توسط مولانا ظاهر اشرفی اشاره شده‌است.

مولانا اشرفی در یکی از بحث‌برانگیزترین بیانیه‌هایش در سال ۲۰۱۳ گفت که حملۀ انتحاری در افغانستان، فلسطین و کشمیر مجاز است.

سخنان او اعتراض‌های گسترده‌یی را در افغانستان برانگیخت و حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در آن زمان گفت کسانی که تروریزم را برای کشتن مردم عادی افغانستان تشویق و حمایت می‌کنند باید در فهرست سیاه اضافه شوند.

مولوی اشرفی نخستین عالم پاکستانی نیست که جهاد را در افغانستان اعلام کرده و سال گذشته مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلامی پاکستان نیز این فتوا را صادر کرده بود.

از سویی، اخیرا روابط کابل و اسلام آباد پس از حمله‌های مرگ‌بار اخیر در کابل به تیره‌گی گراییده و رد حضور رهبر شورای علمای پاکستان از سوی افغانستان در چنین مرحله‌یی از حساسیت خاصی برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.