ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

کشته شدن دو دختر جوان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

دو دختر جوان در ولایت فاریاب درحالى کشته شدند که علت آن موجودیت مراکز دعاخوانى بوده و مردم از دولت میخواهند که باید اینگونه مراکز را ببندد.

این دو دختر ١٧ و١٨ ساله، اقارب همدیگر بوده و دیروز در ولسوالى قیصار ناپدید شده و جسد شان امروز به دست آمد.

براساس معلومات عبدالجمیل صدیقى ولسوال قیصار، این دو دختر دیروزحین آمدن به بازار در راه لادرک گردیدند؛ زمانى که اقوام شان دیدند که با دو پسر جوان در ریکشا درحرکت اند، خواستند که آنها را از موتر پایین کنند؛ اما دختران گفتند که آنها با اقارب شان هستند و از موتر پایین نشدند.

وى  گفت که این دو پسر، دو دختر را به بهانۀ مراجعه به مرکز دعاخوانى گمراه کرده بودند که  جسد هردو دختر که خفه شده بودند، صبح امروز درنزدیک مرکز دعاخوانى پیدا شده است.

صدیقى علاوه کرد که این دو پسر، درخانۀ خود مرکز دعاخوانى دارند و روزانه ده ها زن و مرد به آنجا مراجعه میکنند و این مرکز مربوط آغا شراب، آغا سعید و آغا بصیر است.

ولسوال قیصار گفت که هیئت مرکب ازڅارنوالى، پولیس جنایى و صحى را به محل اعزام نموده اند که تحقیق کند وعاملان را شناسایى و دستگیر نماید.

به گفتۀ منبع، آغابصیردرمیمنه مرکزفاریاب تحت نظارت پولیس قراردارد وآغاشراب وآغا سعید درصورتى که در قضیه دخیل باشند، مورد پیگرد قانونى قرار میگیرند.

اما آغا شراب میگوید که این یک دسیسه بخاطر بدنامى آنها است.

وى گفت: "ما در خانه دعاخوانى داریم، پدر ما آغا غیاث الدین دعا خوان است و مردم براى دعا مى آیند و ما اخلاص داریم و به مردم دعا میدهیم."

آغا شراب ادعا کرد که آغا سعید وآغا بصیر دوبرادر وى، در موتر ازبازار به خانه به قریۀ بورغن قیصار میرفتند که در راه، این دودختر موتر را توقف دادند که آنها را نیز ببرند، چند قدم که حرکت کردند چند موترسایکل سوار که چوب داشتند، میخواستند دختران را ازموترپایین کنند؛ اما دختران گفتند که با آنها نمى روند که کشته میشوند و آنها دختران را به خانۀ خود بردند.

به گفتۀ منبع، بعدازآنکه وضعیت آرام شد، دختران با یک زن در موتر دیگر به مرکز قیصار و بعداً به خانۀ خود رفتند.

اما یک متنفذ محلى که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که محل دعاخوانى، جامعه زنان رابه فساد آلوده ساخته وزنان کم سواد که بیشتربه خرافات عقیده دارند، فریب میخورند؛ این مراکز هم پول مردم را میگیرند  وهم زمینۀ تجاوز را مساعد میکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.