ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

حمله نیروی امریکایی به ارتش افغان در لوگر

که در اثر شلیک اشتباهی هلیکوپترهای آپاچی متعلق به نیروهای آمریکایی در ولایت لوگر در جنوب کابل، دست‌ کم ۷ سرباز ارتش ملی افغانستان کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

5108b0ca2eed78054d2975cb63791f3e_XL-300x260 این حادثه در منطقه برکی برک ولایت لوگر اتفاق افتاده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که پیش از این حادثه نیروهای امنیتی افغان در حال جنگ با مخالفان مسلح در این منطقه بودند.

آقای وزیری گفت که هلیکوپترهای متعلق به نیروهای بین المللی در حال عبور از فراز این منطقه بودند که به آنها شلیک شد و آنها نیز در پاسخ اقدام به شلیک به این منطقه کردند که یکی از گلوله‌های شلیک شده از هلی‌کوپترها به یک پاسگاه‌ ارتش افغانستان برخورد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع گفت که هیاتی از سوی این وزارت به محل رفته و سرگرم بررسی این حادثه است.

یک سخنگوی نیروهای ماموریت قاطع نیز به بی‌بی‌سی گفته که آنها از وقوع حادثه‌ای که صبح امروز اتفاق افتاده، آگاه هستند و در مورد آن تحقیق می‌کنند.

احسان الله مهجور خبرنگار که صبح امروز به محل حادثه رفته بود می‌گوید که افراد وابسته به طالبان به نیروهای ارتش افغانستان که سرگرم انتقال کشته و زخمی‌های این حادثه بودند، حمله کردند و دو طرف برای مدتی با یکدیگر درگیر شدند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان ارتش این کشور در حمله اشتباهی نیروهای بین المللی ابراز تاسف کرده و از این نیروها خواسته تا در جریان عملیات خود دقت بیشتری داشته باشند تا سبب زیان مالی و جانی به مردم و نیروهای امنیتی افغانستان نشود.

در گذشته نیز حملات اشتباهی نیروهای بین المللی حاضر در افغانستان در مواردی به کشته شدن نیروهای امنیتی افغان و غیرنظامیان در این کشور منجر شده است.

حمله امروز آپاچی‌های آمریکایی به پاسگاه‌های نیروهای افغان در حالی روی داده است که ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده به کابل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.