ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

پیام تبریکی ملا عمر به مناسبت عید

ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان با نشر پیامی عید فطر را به تمام هوادارانش تبریک گفته اما در مورد این‌که این گروه در روزهای عید حمله‌های‌شان را متوقف سازند، چیزی نگفته‌است.

omar-258x300اعضای هیئت گفت‌گوکنندۀ حکومت افغانستان که در پایتخت پاکستان با طالبان مذاکره کردند، هفتۀ گذشته پس از پایان گفت‌گو و بازگشت به کشور، طی نشست خبریی اشاره کردند که در مورد توقف درگیری‌ها با طالبان در روزهای عید گفت‌گو کرده‌اند اما در مورد آتش‌بس توافقی صورت نگرفته‌است.

اکنون در پیام ملا عمر به مناسبت عید فطر بدون یادآوری از توقف حمله‌های طالبان در روزهای عید تنها آمده‌است:” همراه با آرزوهای نیک، فرارسیدن عید سعید فطر و حصول فتوحات عظیم در میدان جهاد را به همه‌تان مبارک‌باد می‌گویم”.

در پیام ملا عمر با اشاره به حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفته شده که هنوز این گروه همانند گذشته مکلف به جهاد هستند.

ملا عمر گفته‌است که حمله‌های زیردستانش تا زمان خروج نیروهای خارجی ادامه خواهد داشت:” این مبارزۀ جهادی تا زمانی ادامه خواهد داشت که کشور از خبث اشغال کفری به طور کامل پاک گردیده و نظام اسلامی در آن حاکم شود”.

اما در پیام رهبر طالبان با تمام این گفته‌ها مکثی بر بر روند صلح شده و گفته شده که در کنار جهاد مسلحانه، رسیدن به هدف‌شان را از راه‌های صلح‌آمیز و فعالیت‌های سیاسی و ملاقات با مقام‌های افغان و کشورهای مختلف را نیز ادامه خواهند داد. در پیام گفته شده که برای فعالیت‌های سیاسی دفتر سیاسی ایجاد کرده‌اند و این دفتر مسؤولیت هرگونه امور سیاسی را به دوش دارد.

در پیام ملا عمر هم‌چنان با متن دارای هدف نسبتن نامشخص آمده‌است که مردم نباید نسبت به موجودیت طالبان نگران باشند:” کسی نباید نگران این باشد که اگر امارت اسلامی حاکم گردد چه خواهد شد، من به همۀ شما اطمینان می‌دهم که تحول جاری به شکل سرنگونی دوران رژیم کمونیستی که همه‌چیز سرچپه گردید، نخواهد بود”.

ملا عمر در ادامۀ پیامش به اختلاف‌ها میان رهبران مجاهدین پس از سقوط حکومت داکتر نجیب الله اشاره می‌کند و می‌گوید که اکنون همانند آن زمان در میان صف جهادی(طالبان) اختلافات وجود ندارد.

رهبر طالبان در پیامش از جنگ‌جویان این گروه خواسته‌است تا به کودکان ترحم کنند و احترام بزرگان را نیز داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.