ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

خانم مرکل برای بار سوم صدراعظم المان شد

خانم انگیلا مرکل برای بار سوم صدراعظم آلمان میشود.
اینک بیش ازسه ماه از انتخابات پارلمانی درآلمان میگذرد، مردم آلمان طوری رآی دادند که باید دولت آینده آلمان از دو حزب بزرگ آلمان، یعنی حزب دموکرات مسیحی که خانم مرکل رهبر آن می باشد و دیگری احزب سوسیال دموکرات که رهبرآن زیگمار گابرین است.
بیش از سه ماه به طول انجامید تا بالاخره توافق اعضای حزب سوسیال دموکرات به تشکیل حکومت ائتلافی که انگلا مرکل می تواند در پارلمان فدرال آلمان به صورت رسمی دوباره به عنوان صدراعظم انتخاب شود موفق گردید. 
دراین( ائتلاف بزرک سیاسی) فقط دو حزب قوی آلمان دولت این کشور را تشکیل می دهند. 
درکابینه خانم مرکل تغییراتی زیادی بوجود آمده است، که تنها دو وزیر برای افغانسان بسیار مهم میباشند.
یکی وزیر خارجه ( فرانک والتر شتاین مایر ) می باشد.
او ازسال 2005 تا سال 2009 نیزتحت دولت خانم مرکل وزیر خارجه المان بوده و با سیاست های افغانستان و پاکستان درمنطقه آشنایی خوبی داشته و چندین بار به افغانستان و پاکستان سفر نموده است.
گفته میشود فرانک اشتاین مایر درچندین کنفرانس که در ارتباط به افغانساان در برلین برگزارشده است، نقش فعال داشته و همواره با سیاتمدارن این کشور و جامعه مدنی افغانستان آشنایی و تماس های داشته است.
خانم دیگری که به عنوان وزیردفاع آلمان معرفی شده است ( اورزولا فون دیرلاین ) می باشد که قبلا عضو کابینه خانم مرکل بوده و درحال حاضر به عنوان وزیر دفاع المان مقرر شده است، او قبلا درکابینه خانم مرکل وزارت کار و امور اجتماعی را به عهده داشته است.
درآینده خانم فون دیر لاین مسوؤلیت نیروهای ارتش المان درافغانسان را به عهده میگیرد، و شاید اولین سفر کاری اش به افغانساان و باز دید از نیروهای ارتش المان درشمال افغانستان باشد.
خانم فون دیر لاین زمانی وزیر دفاع آلمان میگردد، که تا سال 2014 نیروهای ارتش آلمان درافغانستان به 800 سربازکاهش خواهد یافت.
مطلب جالب دیگری در باره خانم فون دیر لاین وزیر دفاع آلمان، که در اروپا کم نظر می باشد این است، که او صاحب هفت فرزند است 5 دختر و 2 پس و با وجود آن او همیشه دردولت المان وظایف بسیار مهمی را ایفا نموده است. ( این نشان می دهد، که داشتن چندین فرزند برای یک بانو نمی تواند مانع از فعالیت سیاسی و اجتماعی او باش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.