ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

تیر باران دختر وبچه که در بغلان صورت گرفته...


مقام های محلی در ولایت بغلان در شمال کشور می گویند که یک دختر و پسر با فیصله بزرگان قومی در این ولایت تیر باران شدند.

مقام های محلی در ولایت بغلان در شمال کشور می گویند که یک دختر و پسر با فیصله بزرگان قومی در این ولایت تیر باران شدند. مقام های محلی در ولایت بغلان در شمال کشور می گویند که یک دختر و پسر با فیصله بزرگان قومی در این ولایت تیر باران شدند.
خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان به خبرگزاری بخدی گفت: "روز گذشته (یکشنبه) یک دختر و پسر جوان به نام های نعیمه و صفی الله، به اتهام داشتن روابط نامشروع با فیصله بزرگان قوم تیرباران شدند."
خانم یقین می گوید که این دختر و پسر که نعیمه و صفی الله نام داشتند، در منطقه موسوم به احمد زی از مربوطات شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان تیر باران شدند.
اصل ماجرا
خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان می گوید که نعیمه و صفی الله، روز شنبه گذشته، به قصد ازدواج با یکدیگر از خانه کرده بودند که از سوی پولیس محلی دستگیر شدند.
رییس امور زنان ولایت بغلان تاکید کرد که بزرگان قوم بعد از دستگیری این دختر و پسر مانع اقدام پولیس محلی در این زمینه شدند.
به گفته خانم یقین، بزرگان قومی وعده حل و فصل مسالمت آمیز قضیه را به پولیس محلی داده بودند اما به گفته رییس امور زنان بغلان، این بزرگان به وعده شان عمل نکرده و فیصله کردند که این دو جوان تیرباران شوند.
گفته شده که این برای نخستین بار است که بزرگان قومی فیصله می کنند که یک دختر و پسر در ولایت بغلان تیرباران شوند.
بغلان درشمال کشور از ولایت های نسبتا ناامن به شمارمی رود که در بیشتر ولسوالی های این ولایت بزرگان قومی نسبت به دولت صلاحیت بیشتر دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.