ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

از خشو نت بیزار اسثم

از خشونت بیزارم...
من هم انسانم و حق دارم زیست باهمی داشته باشم، زندگی در پرتو قانون و دساتیر صریح دین مبین اسلام خواست من است این امر تنها خواست من نه، بل تمام زنان افغانستان می خواهند به عنوان انسان و مادر در کمال آرامش و آسودگی روز را به شب برسانند و نگران از دست دادن آبرو، عزت، شرافت، غرور و حیثیت خود نباشد همه مادران این سرزمین که از جنس من اند در پی زندگی مسالمت آمیز اند. همه مادران از خشونت بیزار اند خشونت که گاهی دامن خودش را می گیرد و گاهاً دختر خورد سالش را قربانی می کند و گاهی عزت و حیثیت اش را لطمه می زند و بعضاً امید و آرزوی دختر جوان اش را به باد می دهد.
دیگر این مادران را یارای تحمل این همه مصیبت نیست دیگر مادر این سرزمین نمی خواهد جنازه پارچه پارچه شده و خون آلود فرزند دلبند اش را به خاک بسپارد و در سوگ عزیزش خون بگیرید.
مصیبت های سالیان متمادی، کمر همه زنان را خم نموده و اندوه از چهره اش هویدا است. من به عنوان یک مادر و یک زن افغانستانی مجدانه می خواهم و انتظار دارم که به زودی ناهنجاری ها و چالش های موجوده، جای خود را به آرامش و صمیمیت دهد و در هیچ جای این سرزمین خونی نریزد و اشکی جاری نشود بل کودکان و نونهالان ما با چهره های بشاش، ظاهر آراسته و قلب مالامال از عشق و امید راهی مکاتب و مدارس شوند و ظرفیت و توانمندی خود را افزایش دهند و فردای این سرزمین را با دستان توانا و نیرومند خویش، به سوی آبادی، آزادی، پیشرفت و ترقی سوق دهند.
آری، من و تمام مادران این سرزمین آرزو داریم که طفل خرد سال ام به جای این که در سرک ها و کوچه پس کوچه ها برای یافتن لقمه نانی، مجبور شوند به کارهای شاقه و طاقت فرسا مبادرت ورزیده و گاهاً برای سیر نمودن شکم خود و فامیل خود و تأمین مخارج خانواده اش، جبراً برخلاف خواست و توقع خود، دست به گدایی بزنند، روی چوکی های مکتب نشسته و تحصیلات خود را ادامه دهند تا در آینده یک شخص ممد و مؤثر برای خود و کشور خود بار آیند.
این خواست من است که هرگاه یکی از جوانان هموطن ام بخواهد به ولایات دیگر برای انجام کاری سفر کند، بدون نگرانی و اضطراب آن را انجام دهد و به سلامت به آغوش خانواده اش برگردد قبل از اینکه کسی یا کسانی مزاحم اش شود و یا اقدام به قتل او کند.
البته این یک خواست اضافی نیست بل حق من به عنوان یک انسان و یک مسلمان است و از همه هموطنانم می خواهم که در این امر من را و تمام زنان افغانستان را یاری رسانند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.