ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

برکناری پنج عضو کارمندان کمیسیون انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان پنج نفر از کارمندان ارشد خود را برکنار کرده است. 

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان پنج نفر از کارمندان ارشد خود را برکنار کرده است. افراد برکنارشده معاون مسلکی دارالانشا، رئیس تحلیل و بررسی، رئیس منابع بشری، آمر اسناد و ارتباط و مدیر حاضری هستند.

این کمیسیون با پخش بیانیه‌ای امروز یکشنبه، ۳۰ میزان/مهر اعلام کرد که این کارمندان برمبنای ماده ۳۳ قانون انتخابات برکنار شده‌اند. در این بیانیه دلایل برکناری این پنج نفر چنین عنوان شده است:

یازده مورد نقض قانون از جمله تزویر در حاضری الکترونیک، شرکت نکردن در کارهای گروهی، عدم اطاعت از اوامر قانونی آمران مافوق و ایجاد دوگانگی در کارهای دارالانشای کمیسیون.

علیرضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی  گفت که توضیحات بیشتر درباره این تصمیم در یک نشست مطبوعاتی ارایه خواهد شد.

 حکم برکناری این کارمندان به جنجالی در کمیسیون شکایات انتخاباتی تبدیل شده است.

حمیرا حق‌مل، معاون این کمیسیون برکناری این کارمندان ارشد را برخاسته از "سلیقه‌های شخصی و مغرضانه" برخی اعضای ارشد این کمیسیون می‌داند.

همچنین محمد علی ستیغ، رئیس دارالانشای این کمیسیون این اقدام را "تصمیم سیاسی ظالمانه و در مخالفت با قوانین نافذه کشور" خوانده است.

پیش از این کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان گفته بود در بخش فنی، مالی و امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در سال جاری مشکلات زیادی وجود دارد.

به گفته این کمیسیون حکومت افغانستان با چالش‌های امنیتی و مالی برای برگزاری انتخابات رو به رو است که اگر این چالش‌ها رفع نشود، قادر به برگزاری انتخابات نخواهد بود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی را ۱۶ سرطان/تیر سال ۱۳۹۷تعیین کرده است.

پیش از این، حکومت افغانستان اعلام کرده بود که این انتخابات در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.