ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

خشونت‌های جنسی گروه‌های افراطی نگران کننده است

بان کی مون سر منشی سازمان ملل متحد، نسبت به آنچه خشونت جنسی گروه‌های افراطی چون داعش، بوکوحرام و القاعده انجام می‌دهند ابزار نگرانی کرده است.

بان کی مون سر منشی سازمان ملل متحد، نسبت به آنچه خشونت جنسی گروه‌های افراطی چون داعش، بوکوحرام و القاعده انجام می‌دهند ابزار نگرانی کرده است.در گزارشی که دبیر کل سازمان ملل روز گذشته ارایه کرده، آمده است که در سال ۲۰۱۴ صدها مورد خشونت از قبیل تجاوز، بردگی جنسی و ازدواج اجباری ثبت شده است.
در این گزارش، آمده است که تفکرات افراطی گروه‌هایی که در سوریه، عراق، سومالیا، نایجریا، مالی، نیپال و یمن باعث ترویج خشونت‌ها شده است.
در این گزارش، آمده که تجاوزهای جنسی در عراق، سوریه، نایجریا و برخی مناطق دیگر، به شکل استراتژیک و براساس باورهای گروه‌های افراطی صورت می‌گیرد.
در این گزارش تاکید شده که ۱۵۰۰ تن در ماه‌های اخیر در عراق مجبور به بردگی جنسی شده‌اند که این موارد بخصوص از سوی گروه تروریستی داعش به عنوان یک ابزار برای ترور و شکنجه، صورت گرفته است.
در گزارش سازمان ملل تاکید شده که داعش، برای گسترش ترور، اذیت اقلیت‌های مذهبی و نژادی و سرکوب مخالفان خویش، از خشونت جنسی استفاده می‌کنند.
عراق و سوریه از محورهای اصلی این گزارش است و گفته شده که خشونت جنسی در این دو کشور، در حال افزایش است.
گفته می‌شود که قربانیان این خشونت‌ها که از عراق گرفتار می‌شوند در بازارهای سوریه و در مناطقی که جنگجویان شورشی فعالیت دارند فروخته می‌شوند.
از اقلیت ایزدی‌های کرد عراق در این گزارش نیز نام برده شده که از فروش آنها، به عنوان کنیز برای جنگجویان تندرو، در رسانه‌ها گزارش‌های تکان دهنده‌ای نیز نشر شده است.
نایجریا از دیگر کشورهایی است که گروه تندرو بوکو حرام، در آن نزدیک به 276 دختر را اختطاف کرده که نزدیک به یک سال در شمال این کشور، گروگان هستند.
این گروه، بیشتر این دختران را مجبور به ازدواج اجباری کردند و دخترانی که از این مساله سرباز زده‌اند با خشونت‌های شدید، روبرو شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.