ماریا یوسفزی
ماریا یوسفزی

ماریا یوسفزی

جایزه زن سال ۲۰۱۴ به هلن میرن اهدا میشود

 هلن میرن، بازیگر سرشناس برنده اسکار روز سی‌ام جنوری جایزه زن سال ۲۰۱۴ را از سوی انجمن دانشجویی تئاتر دانشگاه هاروارد به عنوان قدیمی‌ترین تشکل تئاتر در امریکا دریافت خواهد کرد.

جایزه زن سال از سال ۱۹۵۱ از سوی دانشگاه هاروارد به بازیگرانی اعطاء می‌شود که نقش ماندگاری در دنیای سینما از خود بر جای گذاشته باشند.

از دریافت کنندگان پیشین جایزه زن سال دانشگاه هاروارد میتوان به “مریل استریپ”، “کاترین هپ‌بورن”، “جودی فاستر”، “الیزلبت تیلور”، “آن هاث‌وی”، “کلر دنیس” و “ماریو کوتیلار” اشاره کرد.

هلن میرن، در سال ۲۰۰۷ برای بازی در نقش ملکه الیزابت دوم در فیلم “ملکه” موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد و در جوایز بافتا، جشنواره‌ی فیلم رم، جشنواره‌ی مسکو، سانتا باربارا و ونیز نیز به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شده است.

برگزیده جایزه مرد سال نیز روز هفتم فبروی از سوی انجمن دانشجویی تئاتر دانشگاه هاروارد اعلام خواهد شد.

مادری که حاضر شده به عوض دخترش حامله دار شود


IMG11255366رسانه های امریکایی گزارش داده اند که یک مادر بزرگ ۵۸ ساله اهل کشور پرو ، یک ماه بعد نواسه ای خود را به دنیا خواهد آورد
این مادر بزرگ اکنون در ماه هشتم حاملگی است و قرار است ماه آینده در یکی از شفاخانه هادر غرب امریکا، نواسه ای خود را به دنیا بیاورد.
جولیا ناوارو (۵۸ ساله) به جای دخترش لورینا ماکنیون (۳۲ ساله) که تاکنون ۱۰ بار سقط جنین کرده است، حاضر شده تا جنین دخترش را به عنوان مادر جایگزین پرورش دهد.
این مادر بزرگ به روزنامه سالت لایک تریبون گفته است به عنوان یک خانواده باید به همدیگر کمک کنیم.بر اساس این گزارش لورینا پس از ازدواج در سال ۲۰۰۵ هیچ باروری نداشت اما در ماه هفتم سقط جنین می کرد.سقط جنین ۱۰ بار تکرار شد تا اینکه مادر بزرگ داوطلب شد جنین دخترش را در رحمش قرار دهد تا وی آنرا پرورش داده و به دنیا آورد.
برای این کار داکتران هورمونهایی را به مدت سه ماه به مادر بزرگ تزریق کردند تا بدن وی آماده یک حاملگی در سنین بالا باشد.
این پدیده رواج چندانی در جهان نداشته است. با این حال در سال ۱۹۸۷ یک مادر بزرگ در آفریقای جنوبی سه نواسه ای خود را به دنیا آورده بود.همچنین در سال ۲۰۰۸ در اوهایو شمال شرق امریکا یک مادر بزرگ دیگر، ۳ قلوی دختر خود را به دنیا آورد.


بیش از ۲۰ هزار نفر در هلند، قربانی استثمار جنسی‌اند

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، بیشتر قربانیان از مهاجران هستند، اما هلندی‌ها نیز قربانی قاچاق انسان می‌شوند. استثمار کاری در رستوران‌ها، بخش کشاورزی، کارخانه‌ها و نظافت خانه‌ها دیده می‌شود. از اول ژانویه ۲۰۰۵، سوء استفاده کاری از افراد نیز به عنوان شکلی از اشکال قاچاق انسان در نظر گرفته شده است. پیش از این تاریخ، سوء استفاده‌های کاری فقط در بخش جنسی قابل مجازات بود. 
 
- آمار ۲۱ هزار نفر از آمار سازمان‌های بین المللی کار گرفته شده است. بنابر آمار این سازمان‌ها، ۲۰ میلیون نفر در جهان قربانی استثمار کاری هستند. از این تعداد ۸۸۰ هزار نفر در اتحادیه اروپایی زندگی می‌کنند. 
 
- سال گذشته ۱۲۲۲ نفر قربانی استثمار کاری به مرکز کومنشا که با استثمار کاری در هلند مبارزه می‌کند رجوع کرده‌اند. این رقم نشان دهنده شدت گرفتن این مشکل در هلند است. این در حالی است که سوء استفاده کاری از افراد در هلند چندان جدی گرفته نمی‌شود.

نظامیان امریکایی ۷ کودک و یک زن را در پروان کشتند



نظامیان امریکایی ۷ کودک و یک زن را در پروان کشتند
نظامیان امریکایی در یک عملیات هوایی شب هنگام در ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان هفت کودک و یک زن را کشتند و یک فرد ملکی دیگر را زخمی ساخت.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته در نتیجه بمباردمان هوایی نیروهای امریکایی در منطقه ساه دره وازغر ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان یک زن و ۷ کودک به شهادت رسیده و یک فرد ملکی زخمی شده است.

'تجاوز گروهی' به یک زن دانمارکی در پایتخت هند

پلیس دهلی، پایتخت هند، در حال بررسی ادعای تجاوز به یک زن دانمارکی در این شهر است.

براساس گزارشها این خانم دانمارکی ۵۱ ساله که گفته شده است راه خود به هتل محل اقامتش را در مرکز شهر گم کرده بود، روز سه‌شنبه مورد تجاوز قرار گرفته است.

به گفته پلیس تعدادی مرد با تهدید چاقو، این زن را مورد تجاوز قرار داده، وسایل و کیف پول او را ربوده و از محل گریخته‌اند.